Monday, April 14, 2014

Mood Down VS Semangat Berjuang

Ya ALLAH sentap kejap tadi, give up, nak nangis macam-macam ada rasa. Sungguh pun dugaan dan first time rasa gitu sejak bershaklee ni. 

Walaupun masih baru dalam bidang ni, tapi niatku lillahi taala untuk menolong orang yang memerlukan dan bukan hanya sekadar berniaga. 

Aku tidak memarahi atau merasa marah tapi aku bersyukur diduga sedemikian, sekurang-kurangnya aku dapat pengalaman yang baru dalam bershaklee.

Nak berjaya dan kaya dunia akhirat bukan senang, macam-macam dugaan kena hadapi. Dugaan orang berniaga. 

Sesungguhnya jika jalan aku betul, lorongkanlah aku jalan untuk berjaya. Jika jalan aku silap terangkan lah dengan setiap petunjuk jalan Mu. 

Tunjukkan lah aku jalan lurus dimana jalan yang Engkau redhai. Sesungguhnya aku hanya insan biasa yang berpegang teguh kepada ajaran MU Ya ALLAH.

Permudahkan lah setiap rezeki yang ku jemput YA ALLAH, dimana rezeki yang halal datang dariMU. 

~~~~ Sekejap tadi memang give up plus sedih sesangat tambah lagi suami tak de di sisi tapi sekarang alhamdulillah bila muhasabah balik diri yang shaklee ni ramai yang berjaya dan pengguna pun menunjukan tindakbalas positif inshaALLAH aku mampu berjaya.

My Mom Mama Ros juga support and don't give up inshaALLAH akan kita buktikan yang kita mampu berjaya dunia akhirat sambil mendapat saham akhirat dengan membantu orang yang memerlukan..

Aku ada misi dan impian yang lebih besar setelah aku berjaya, mudah-mudahan ALLAH merestui jalan yang aku pilih.. ~~~~

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright (c) 2010 SueShuhada. Design by WpThemesExpert
Blogger Template by New Blogger Templates.