Friday, April 25, 2014

Herba-Lax

Perbezaan Shaklee :-

Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajdi, Alfalfa leave, senna leave, anise seed, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culver's root. 

Sifatnya yang menggalakan tindakan pembersihan yang lembut, terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Manfaat Utama:-
  • Pembersihan najis yang tersekat.
  • Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh.
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihanya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsung membantu menyelesaikan masalah sembelit.
  • Mengempiskan perut.
  • Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurakan dalam air panas sebagai minuman teh herba.
Perhatian : - Mereka yang mempunyai sistem penghadaman yang lemah akan mengalami cirit-birit pada peringkat awal pengambi-lan. Manakala dibawah kondisi normal, Herba-Lax menampakan kesan dalam tempoh jam selepas pengambilan.

Mereka yang mengalami masalah sembelit yang serius boleh meningkakan dos pengambilan kepada 5-8 biji dan boleh kembali pada dos biasa setelah proses penghadaman/pembuangan kembali normal.

Formulasi yang dipaten :-
  1. Senna Leaves - Meransang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.
  2. Buckhorn Bark -  Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan kelembapan kepada usus.
  3. Licorice Root - Membantu proses detoksifikasi.
  4. Fennel Seeds - Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut atau usus.
  5. Anise Seeds - Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.
  6. Rhubarb Root - Herba yang banyak digunakan dalam perubatan cina untuk digunakan sebagai antibiotik.
  7. Blue Malva Flower - Membantu proses detokfikasi dan mengimbangi tekstur kulit.
  8. Culver Root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.
  9. Alfalfa Leaves - Membersih usus, darah dan hati.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright (c) 2010 SueShuhada. Design by WpThemesExpert
Blogger Template by New Blogger Templates.