Monday, May 12, 2014

Kesusahan Vs Kejayaan

Assalamulaikum....

Sesekali memikirkan kesusahan hidup berasa nak berlari laju je meninggalkan kesusahan itu tanpa menoleh lagi kebelakang.

Rasa nak cepat je capai kejayaan walaupun hanya baru permulaan, tak logik dek akal baru nak start enjin terus menang sampai ke garisan penamat. Sedangkan dipertengahan jalan masih ada jalan yang berliku untuk ditempuhi untu mencapai kejayaan.

Adakah aku masih di Zon Selesa, dimana zon yang amat digeruni oleh orang bekerja seperti aku. Adakah bagi aku tempoh hanya tak sampai 3 bulan adalah panjang hingga ke tahun hadapan.

" Adakah aku sedang bermimpi dan berlari-lari mengejar mimpi sampai dapat. Aku mesti boleh, aku mesti boleh, aku mesti boleh " Inilah ungkapan orang yang berjaya sehingga mendaki ke puncak MASTER.

Adakah aku salah seorang yang bakal terpilih untuk mendapat kejayaan, mendapat keredhaan Mu dunia akhirat. Jika aku juga diizinkan berjaya inshaALLAH aku tidak memilih untuk berjaya keseorangan tetapi dengan anda semua.

Kejayaan yang akan dikongsi bersama-sama tidak menngenal usia atau rupa yang penting berusaha, niat yang betul dan DOA kepada yang MAHA ESA. InshaALLAH kejayaan akan menjadi milik kita.

Ku berharap disuatu hari nanti aku akan berjaya lari dan terus berlari meninggalkan kesusahan yang pernah menghantui sehingga aku sendiri yang menghampiri kesusahan itu untu terus membantu orang yang memerlukan inshaALLAH.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright (c) 2010 SueShuhada. Design by WpThemesExpert
Blogger Template by New Blogger Templates.