Saturday, June 14, 2014

Misi TURUNKAN BERAT BADAN di Bulan RAMADHAN

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah bersyukur masih diberi nafas untuk meneruskan perjalanan diatas muka bumi yang hanya  pinjaman oleh ALLAH s.w.t. kepada makhluknya yang bergelar MANUSIA.

Hari ini tercetus idea untuk mengarang lagi dan berkongsi sedikit maklumat mengenai Kehebatan Buah Kurma Sempena Menyambut Ramadhan Al-Mubarak. Sedar atau tidak  sekarang kita sudah berada di Bulan Sya'ban mengikut Kalendar Islam. Hanya terpisah beberapa hari je lagi untuk kita menyambut Bulan Ramadhan.

Kelebihan Buah Kurma dalam DIET :-
  • Buah kurma adalah pilihan ramai apabila menjelang Bulan Puasa, ramai yang akan jadikan buah kurma sebagai juadah berbuka puasa. 
  • Populariti buah kurma mengatasi hidang lain ketika berbuka puasa dan buah ini merupakan makanan utama Nabi Muhammad SAW diteladani Umat Islam dari zaman berzaman.
  • Buah kurma dikategorikan sebagai buah kering seperti kismis dan prun. Buah-buahan adalah sumber yang sangat baik dari segi vitamin dan mineral, mereka melengkapkan kekurangan mineral dan vitamin dalam buahan yang segar.
  • Buah-buahan kering bersama buah-buahan segar dalam DIET amat berkesan dalam membakar lemak berlebihan. Selain itu juga, ia dapat membantu mengurangkan kolestrol, meningkatkan sistem imun dan detokfikasi.
  • Kurma yang kaya dengan Glukos dan serat tambahan. Glukos berfungsi dengan memberi tenaga tambahan dengan manakala serat pula akan melambatkan proses penghadaman seseorang dalam masa yang sama ia memberikan tenaga yang berpanjangan.
  • Kajian membuktikan segelas air manis(bergula) akan diserap selama 20-30 minit kerana kandungan gula yang tinggi. Manakala kurma akan menyerap didalam badan selama 45-60 minit. Oleh itu, ia membuktikan pengambilan kurma dapat memberikan tenaga yang berpanjangan selain mempunyai serat yang tinggi dengan khasiat yang lain.

 Tip Kurma untuk DIET :-
  1. Kepada individu yang ingin mengurangkan berat badan dibulan puasa buah kurma adalah yang terbaik yang boleh diamalkan.
  2. Juga harus menitikberatkan juga kalori seharian anda agar tidak lebih pengambilan kalori.
  3. 1 biji kurma lebih kurang 30-60 kcal, bergantung kepada saiz buah tersebut.
  4. Pengambilan 1-2 biji sudah memadai untuk berbuka puasa.
Selain daripada buah kurma, anda juga berhak untuk mengambil sebarang suplemen yang sah halal dan selamat untuk membantu anda mengurangkan berat badan disepanjang bulan puasa. 

Realisasikan impian anda untuk Mengurangkan Berat Badan di Bulan Puasa dengan Set Kurus Shaklee. InshaALLAH dapat membantu anda.



Cantik Menawan Di Hari Raya bersama-sama Suplemen Tambahan Shaklee
Pengedar Sah Shaklee Area Dungun.
Dapatkan bimbingan cara makan dan peluang jana pendapatan
2,3,4,5 angka sebulan anda tentukan
Pm/ Wassup/ Wechat : 017-9307246 (sue) 
FB : Nor Shuhada
Page : Vitamin Shop
COD Area Dungun
Pos Ke Seluruh Malaysia.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright (c) 2010 SueShuhada. Design by WpThemesExpert
Blogger Template by New Blogger Templates.