Sunday, February 8, 2015

Hanya Sekadar Perkongsian

Assalamualaikum...

Hati pasangan mana yang tidak cemburu kepada pasangan lain sedangkan baru berkahwin tetapi telah hamil begitu juga saya. Walaupun saya nampak gembira tapi disebalik gembira ada duka. Walaupun setahun berlalu, saya tetap merasakan bahawa pasangan yang berkahwin sudah semestinya inginkan zuriat daripada perkahwinan mereka.

Sebelum ini saya mengalami keguguran pada usia 8 minggu, manakala saya hamil seawal lima bulan selepas berkahwin. Rezeki ALLAH hanya untuk saya dan suami hanya 2 bulan, sedih yang tidak dapat digambarkan oleh wajah. 

Selepas mengalami keguguran saya dan suami tetap berusaha untuk mendapatka zuriat yang kedua walaupun dinasihatkan doktor supaya berehat seketika kerana saya D&C. Bimbang jika ada bahagian dalaman masih belum pulih sepenuhnya.

Dalam tempoh setahun selepas keguguran, saya telah mencuba Supelemen untuk menguatkan rahim saya. Tetapi masih tidak berhasil dan saya redha dengan kentetuan illahi terhadap saya dan suami. Kadang-kadang saya berfikir kenapa saya masih belum dikurniakan rezeki anak sedangkan pasangan lain yang mencuba suplemen sama seperti saya sudah hamil seawal empat bulan pengambilanya.

Saya tidak cepat putus asa, saya masih berfikir dimanakah kekurangan saya dalam pengambilan supelemen tersebut. Rupa-rupanya kesilapan saya adalah skip makan suplemen tersebut (dalam kata erti lain saya makan tidak secara konsisten) makan apabila ingat atau tidak teratur. huhuhuhu

Setelah mengetahui puncanya, saya mula mengambilnya secara konsisten dan berserah kepada Yang Maha Kuasa. Alhamdulillah akhirnya kebahagian itu milik saya dan suami.

Berusaha dan terus berusaha,
Jangan mudah berputus asa dengan apa yang terjadi,
Selagi belum tercapai apa yang dihajati,
Sentiasa berdoa kepada ALLAH yang maha mengetahui,
InshaALLAH apa yang dihajati akan dipenuhi,

Supelemen Tambahan Shaklee
SID : 1103522
pm/wassup/wechat : 0179307246 (sue)

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright (c) 2010 SueShuhada. Design by WpThemesExpert
Blogger Template by New Blogger Templates.